Monday, May 16, 2011

Ganjaran guru bukan pancing undi PRU-13, kata Muhyiddin

TAK APA PANCING UNDI PUN..BAGI YANG NAIK PANGKAT TU PILIH BN.....LAGI 300,000 LAGI UNDI PAKATAN.......
SELAMA NI PUN CIKGU SEMBAB TAK BACA BUKU JINGGA...KALI NI KITA BAGI CIKGU-CIKGU BACA BUKU JINGGA..........





KUCHING, 16 Mei — Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menegaskan, keputusan kerajaan memberi lima kaedah kenaikan pangkat baru di bawah skim perkhidmatan guru dilakukan sepanjang masa dan bukan untuk menghadapi pilihan raya umum ke-13.

Muhyiddin (gambar) yang juga Menteri Pelajaran berkata, usaha kerajaan untuk menambah baik skim perguruan akan diteruskan sebagai kesinambungan kepada keperluan transformai kecemerlangan perkhidmatan berkenaan.

“Boleh kita tekan bahawa perkhidmatan perguruan di negara ini mendapat layanan yang adil,” katanya dipetik laporan Bernama.

Beliau ditemui pemberita selepas merasmikan sambutan Hari Guru 2011, peringkat kebangsaan ke-40 di sini hari ini.

Muhyiddin turut mengucapkan terima kasih kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak kerana memberi tumpuan istimewa kepada profesion perguruan walaupun negara sedang mengawal defisit kewangan.

Katanya, pengumuman Najib melalui tayangan rakam video pada majlis bertema “Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara” itu adalah satu berita yang amat baik bagi warga pendidik.

Dalam meneliti berita baik yang diumumkan itu, Muhyiddin berkata, kementeriannya akan terus berbincang dengan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) dan terus mencari kaedah terbaik, khasnya untuk guru siswazah yang terletak di kategori jawatan diploma.

Beliau yang merasa bangga dengan perkhidmatan guru yang semakin cemerlang, berkata jika dulu didapati amat sukar untuk menyukat tahap kecemerlangan guru, kini kementerian mempunyai pendekatan baru melalui Petunjuk Prestasi Utama (KPI).  

No comments:

Post a Comment