Wednesday, September 25, 2013

Berita Baik!! : Kenaikan Gaji Baru 2013/2014 Kakitangan Awam.. Pelarasan Gaji Baru 1.4 Juta Penjawat Awam!

Berita Baik!! : Kenaikan Gaji Baru 2013/2014 Kakitangan Awam.. Pelarasan Gaji Baru 1.4 Juta Penjawat Awam!

Pelarasan kenaikan gaji baru 2013/2014 kakitangan awam : Jikalau sebelum ini iaitu sekitar bulan Julai 2013 tempoh hari, kalangan kakitangan kerajaan telah pun menikmati & menerima Kenaikan Gaji Tahunan yang baru (KLIK SINI). Dan berita gembira buat 1.4 juta kakitangan awam tidak akan berhenti setakat ini sahaja. Ini kerana….

Pelarasan Gaji : Gaji Baru Naik Berkuatkuasa Seawal Disember 2013?


Berita ini, baru Berita Semasa perolehi langsung daripada Putrajaya sebentar tadi.

Berdasarkan maklumat yang pihak Berita Semasa terima melalui salah seorang panel yang menjadi wakil bagi pihak Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) yang telah terlibat secara langsung dalam pelarasan gaji baru kakitangan awam kali ini memaklumkan akan ada berita gembira  sekitar 3 bulan daripada sekarang di mana pengiraan untuk pelarasan gaji baru telah pun dijalankan dan dijangka akan mula dikuatkuasakan sekitar bulan 12 (Disember 2013) ataupun awal tahun 2014. Sama-sama kita nantikan.

Apa respon balas anda pula terutamanya kalangan penjawat & kakitangan awam di Malaysia?
- berita semasa

12 comments:

  1. buat la pelarasan apa pun...kami guru-guru terlepas DGA32 tetap rugi....bagi la banyak kepada guru2 yg dpt dga32,34, 41 44 tu banyak2....

    inilah kerugian yg kami tanggung...belajar lebih awal...mka dpt gaji pun awal dalam grednya.....yg untung...tetap guru y lewat sambung belajar.....haprak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingatkan belajar untuk mendapatkan ilmu...rupanya untuk duit yang lebih. Sebab tu rasa rugi dan marah sangat.

      Delete
    2. aku harap kau belajar la tinggi2 dpt ilmu lps tu jk kerja jgn minta gaji......byk2 ye

      Delete
    3. kalau kau yg kena baru kau rasa.....lepas ni jika ada anak suruh belajar tinggi2 utk dpt ilmu je...........tak kerja pun ta pakan.....

      Delete
    4. orang pandai mana yg berusaha tingkatkan taraf pendidikan hanya semata nak dptkan ilmu je...

      Saya berdoa agar seluruh kluarga kamu belajar tinggi2.....dptkan ilmu lepas tu jgn naik gaji......sampai bila2, klau meningkat jgn ambil bg kat saya ye

      Delete
    5. Tak baik doakan keluarga orang macam tu.. isk isk sifat cikgu ke mcm ni? kena faham konsep rezeki.. ada orang rezeki dia lebih walaupun lagi junior dari kita.

      Delete
    6. Saya bersimpati

      Delete
  2. Ko ingat belajar tinggi-tinggi tu free ke?
    Asas untuk meneruskan hidup kenalah cari makan dan tempat tinggal.
    Untuk dapat makan dan tempat tinggal mestilah ada kerja.
    Mengapa perlu bekerja? Sebabnya untuk dapatkan duit gaji.
    Mahu dapat banyak mestilah rajin berusaha.
    Tetapi, Sekuat manapun kita berusaha majikan tak akan bayar lebih daripada kelayakan kita. Seperti yang "sistem" janjikan.!!!
    Majikan kata kalau kamu mahu dapat lebih maka kamu perlu belajar untuk tambahkan ilmu barulah kamu akan dibayar lebih.
    Maka berusahalah untuk dapat kelayakan tinggi supaya dibayar lebih.
    Apabila berusaha maka ia perlukan pengorbanan tenaga, masa, wang, termasuklah masa bernilai bersama keluarga dll.
    Berusahapun sudah, meninggikan ilmupun sudah, lalu dapatlah kita menunjukkan bukti kepada majikan bahawa kita ada kelayakan untuk dibayar lebih.
    Tunggu punya tunggu bayaran lebih tidak kunjung tiba...mengapa begini jadinya?
    Diaaa tuuuuu?!!!!! baru sahaja bekerja lagi tak perlu buang masa, tenaga dan wang tapi dapat bayaran lebih daripada kami?.....mana janji yang "sistem" telah katakan dulu.
    Kami cuma minta diteliti semula apa yang "ter" silap dalam sistem....tak salah kan?..kan?..kan?
    Kami cuma mahu KESAKSAMAAN...tak lebih dari itu...
    Kami telah memberi khidmat sebaik mungkin kepada majikan dan kamipun juga adalah rakyat Malaysia yang menjadi kakitangan awam, tertakluk dibawah peraturan yang sama dan juga akan menerima hukuman yang sama jika melakukan kesalahan tetapi hanya gaji yang tak serupa dengan rupanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kitakan orang beragama. Sabarlah. Ade mana2 yg x kena tu.... Apapun kita percaya dengan rezeki yg Allah beri. Ganjaran bukan sahaja rm mungkin Allah beri kesihatan, kebahagiaan, anak2 yg baik dan suami/isteri yang memahami & menyejukkan hati....

      Delete
    2. Ya.. sy guru ex dg29.. elok tmt pjj diploma tup2 krajaan naik trf sijil kpd diploma prguruan..yg untg rkn2 guru yg hnya lulusn spm.. rezki mreka.. smbung degree fulltime 3 thun.. mula2 kcewa sbb rakan x smbung lg tinggi gaji.. tp sy muhsbbh diri.. sy mmg minat bljr demi kpuasan diri.. tmt mster 2011.. insyllh slngkah smbung phd.. benar kt saudara.. gnjaran Allah beri sy rasai bbrapa tahun ni.. anak yg baik n suami yg memahami.. kluarga yg myejuk ati.. rezki mlimpah ruah..syukur.. alhmdulillah..

      Delete
  3. Mereka tu lupa diri. Kenapa jari kita tak sama panjang.

    ReplyDelete
  4. sabor ajela....rezeki hak Allah...kita serupa..aku faham,faham sgt .sabo yer

    ReplyDelete