Monday, December 18, 2017

KES CIKGU AZIZAN SELESAI. KELUARGA TARIK PERTUDUHAN

Tuduhan terhadap Cikgu Azizan ditarik balik

Tuduhan terhadap Cikgu Azizan ditarik balik

Ibu bapa murid tersebut sepatutnya berasa malu, kerana ada guru yang dapat mengesan.Ibubapa harus akui bahawa kelemahan mereka jugalah sehingga anak disekolah rendah tidak diketahui kegiatannya.



Pihak mahkamah telah menarik balik tuduhan terhadap Cikgu Azizan Manap bagi kes mencederakan seorang pelajar tahun lima di Sekolah Kebangsaan Taman Semarak yang dijadualkan mula dibicarakan di Mahkamah Seremban pagi ini.
Beliau yang merupakan seorang guru disiplin di sekolah berkenaan didakwa di bawah Sekyen 323 Penal Code kerana mencederakan mangsa.
Kes Cikgu Azizan mendapat perhatian dan simpati meluas dalam kalangan warga pendidik di negara ini sehinggakan NUTP menawarkan peguam bagi membela beliau dalam perbicaraan kes ini.
Magistret Mohd Zaki Abd Rahman ketika mengumumkan penarikan balik dakwaan tersebut turut mengarahkan mahkamah mengembalikan wang jaminan RM500 kepada beliau.
Sebagai seorang guru disiplin, Cikgu Azizan telah berhadapan dengan pelbagai kes disiplin pelajar termasu kes menghidu gam, bergaduh dan juga kes buli.
Menurut YDP sekolah berkenaan, Cikgu Azizan merupakan seorang guru yang tegas dalam disiplin pelajar dan dalam kes beliau ini warga pendidik sekolah berkenaan berada di belakang beliau memberikan sokongan moral.

No comments:

Post a Comment