Friday, April 23, 2010

ADA GURU JADI BARUA UMNO DAN LAPORKAN UNTUK DIAMBIL TINDAKAN

PERMATANG PAUH-Ada di kalangan guru-guru yang menjadi barua kepada parti politik Umno untuk menghentam dan melaporkan mana-mana guru yanghadir dalamprogram ceramah ,aktiviti pakatan rakyat.Sikap sebegini dilihat sebagai sikap kurang ajar guru berkenaan kerana selain menjadi egen dan berkhidmat kepada parti politik untuk menghentam kaum pendidik sesama bumbung, namun ianya dilihat sebagai tidak profesional.

"Apa yang di takutkan jika kaum pendidik hadir untuk mendengar ceramah,dan aktiviti, sedangkan mereka memihak kepada parti Umno tidak pula di ambil tindakan.Umno bukan kerajaan sebaliknya adalah sebuah parti politik dan kaum guru berhak menilai mana yang mereka mahukan".

Tindakan pengecut ini dilihat sebagai cubaan menakut-nakutkan kaum pendidik dan ada yang di tukar ."Tukar dalam negeri tak sesukar mana,jika di tukarkan ke kawasan lain , tahulah apa yang kami perlu buat.Kita akan tubuhkan cawangan baru dimana kita sentiasa dekat dengan rakyat.Tidak seperti mereka kerana di kampung-kampung makin ramai yang menolak parti Umno ". jelas seorang guru yang di temui.

Tindakan ini juga di ketahui melibatkan ketua pemuda umno Tasek gelugor , Cikgu Hasbol, yang kerap kali ponteng sekolah apabila adanya pilihanraya dan kerap kali juga Guru besar tidak mahu menerima orang seperti ini.malah kaum pendidik meluat dengan beliau di mana sahaja beliau berkhidmat.

Seorang lagi dikenali sebagai Cikgu Rosli yang kini berkhidmat di sekolah di sebelah bayan Lepas setelah di naikkan pangkat dan berulang alik dengan motosikal kerana tidak tahu memandu kenderaan.

Tugas beliau mengambil gambar sesiapa yang hadir. jadi kepada sesiapa yang ternampak beliau eloklah nasihatkan beliau agar hentikan tibndakan tersebut kerana orang tidak pernah mengganggu kehidupan beliau , dan kegiatan politik beliau didalam Umno.



NOTA: KEPADA CIKGU-CIKGU YANG TERLIBAT DALAM KES SEPERTI INI MAKA PIHAK TUAN DI KEHENDAKIMENGHUBUNGI BIRO BANTUAN GUAMAN PKR u/p Lim Boo Chang( Peguam,Bekas ADUN GERAKAN AYER ITAM.Kini menjadi Pengerusi Biro bantuan Guaman PKR)


oleh: Penyokong PR Pulau Pinang


NOTA BLOGGER: NAK BERKUBUR DAH PUN DAN DI TOLAK ORANG MELAYU PUN MASIH BERSIKAP DEMIKIAN.SIKAP BEGINILAH YANG MENYEBABKAN ORANG RAMAI MENOLAK PARTI UMNO, SIKAP ANGKUH,SOMBONG,MELIHAT ORANG LAIN SEBAGAI TIDAK BIJAK INILAH YANG MENJAHANAMKAN UMNO.

No comments:

Post a Comment