Thursday, November 12, 2009

MAMAT PUTARAYA DI HENTAM LAGI..NAK BODEK KOTTTTT

beradu said...
En. Azhar Aminuddin,

Petikan dari tulisan saudara:Sepatutnya sebagai kakitangan awam, para guru wajib tahu tentang skim perkhidmatan awam dan begitu juga skim perkhidmatan mereka. Sudah semestinya gred lebih tinggi akan mendapat gaji lebih tinggi daripada gred bawahannya.


Mana mungkin gred lebih tinggi itu mendapat gaji lebih rendah daripada pegawai gred lebih rendah.Soalan:Si A:Sijil/diploma, 10 tahun berkhidmat:DG32:RM2416.06Si B:Sijil/diploma & Ijazah-menyahut seruan kerajaan,13 tahun berkhidmat(9 thn DG29, 4 thn DG41):DG41:RM2329.001.

Pendapat saudara siapa sebenarnya lebih layak gaji lebih tinggi? 32 dengan 41 mana lebih tinggi?Petikan dari tulisan saudara:Untuk makluman guru Gred 41, semua skim kenaikan pangkat dalam perkhidmatan awam adalah sama, tidak kira di jabatan mana berkhidmat. Cuma kelebihan diberikan kepada guru untuk dinaikkan pangkat selepas 10 tahun berkhidmat selepas melepasi beberapa syarat yang telah ditetapkan dalam gred yang sama, berbanding kakitangan perkhidmatan awam yang lain 15 tahun.Soalan:Benarkah kakitangan awam lain 15 tahun? Cuba teliti gred gaji 'U'..kalau saya tak salah eja 'satu tahun' je dah layak dapat 44 dengan beberapa syarat yg ditetapkan.Para guru Gred 41, apabila tiba masanya 10 tahun berkhidmat dalam gred yang sama, akan juga dinaikkan pangkat ke Gred 44 selepas melepasi beberapa syarat yang telah ditetapkan. Sudah semestinya gaji permulaan Gred 44 lebih tinggi daripada gaji permulaan Gred 32.Sekadar renungan:Kalau kita tanya semut, apa rasa gula pasti semut akan kata manis.Tapi kalau kita tanya ikan bawal apa rasa gula, pasti pelbagai jawapan akan kita peroleh sbb persekitaran, kitaran hidup,pengalaman ikan bawal berlainan dengan semut.
Thu Nov 12, 01:37:00 AM 2009


JANGAN LAYAN MAMAT NI.SAMA JA MACAM YANG ADA,KALAU TAK AMPU BOSS,AMPU SANA SINI.TU LA CIKGU..BUKAN NAK PERJUANGKAN UNTUK KAUM GURU DIHENTAMMNYA PULAK KAUM GURU.MACAM KERAJAAN DAN DUIT KERAJAAN MAK BAPAK DIA PUNYA

No comments:

Post a Comment