Friday, October 15, 2010

RM500 BUAT BELI BARANGAN MURAH


Pembentangan belajawan yang di bentangkan baru-baru ini memberikan kelebihan buat kaum guru kerana dengan RM 500 dapat membeli barangan murah seperti Hp,kasut,bag tangan,baju dalam dan seluar dalam, serta juga alatan make-up.

Wahhh selepas ini murid-murid akan melihat perubahan kepada kebanyakkan kaum pendidik di Malaysia.Bukan sahaja bertukar kereta baru, malahan memakai bag tangan yang berjenama,memakai kasut tumit tinggi yang lebih mahal,makeup lebih tebal,dan juga pendek kata semua tahu lah....

Namun dalam masa yang sama juga kaum pendidik harus sedar bahawa barangan pengguna semakin naik....minyak masak naik, kicap naik,malahan kebanyakkan barangan pengguna juga naik.

Selain dari pada itu banggunan pencakar langit juga naik dari 88 tingkat ke 10 tingkat.Mungkin pejabat PPD dan JPN akan di letak di banggunan ini.

"Hai seronok le....dapat le nengok banggunan tinggi-tinggi ye cikgu?kata mek som seorang bekas guru di kampung. Maka jawab le seorang guru setengah masak" Ye le Mek Som...seronok sungguh langut ke ataih nun...sampaikan lenguh tengkok-tengkok deme"

Fikir Mek Som..."Guru ni tak ada akai rupanya" Mek Som menggelangkan kepalanya kerana menyangkakan guru tersebut akan mempertikaikan logiknya kerajaan membina bangunan yang lebih tinggi dari KLCC yang memakan belanja sehari RM 20000 untuk menyelenggarakannya.

No comments:

Post a Comment