Thursday, January 21, 2010

GURU DAN KAKITANGAN KERAJAAN DALAM DILEMA

EKORAN BERITA KHABAR ANGIN ELAUNS COLA,ELAUNS RUMAH,ETEMS AKAN DI TARIK SEMULA

Kuala Lumpur - Kakitangan kerajaan kini dalam dilemma ekoran ada perkhbaran yang tidak sahih dimana elauns yang di berikan kerajaan akan di tarik semula kerana masalah ekonomi.Kerajaan dalam masa yang sama pula cuba membohongi rakyat dengan menyatakan bahawa ekonomi bertaraf tinggi akan di perkenalkan.Oleh yang demikian orang ramai khasnya kakitangan kerajaan meresakan bahawa slogan rakyat di iuatama adalah memang tepat kerana ianya bukan sahaja menunjukkan bahawa apa yang akan di terima ialah rakyat dahulu. misalnya jika harga barang di naikkan, yang akan menerimanya ialah rakyat.Begitu juga dengan elauns yang akan di tarik semula, rakyat akan menerima dahulu.

Sejak akhir-akhir ini, mood kaktangan kerajaan di katakan berada dalam keadaan yang amat tertekan.mana kan tidak, semua elauns yang di terima sebelum ini telah di gunakan bagi membuat berbagai pinjamn termasuk pinjaman peribadi, kereta dan juga pinjaman perumahan. Pihak peminjam khasnya bank dan juga syarukatpengedar kereta menggunapakai pendapatan elauns sebagai satu pendapatan tetap dalam urusan memberikan pinjaman.

Kini semua sedang runsing. Mana kan tidaknya jika dipotong sebuah keluarga di kalangan kakitangan kerajaan akan kehilangan 400 ke 500 sebulan ekoran apa yang di dakwa elauns cola akan di potong.

Bagi kaum guru pula, elauns "buta" mengajar bahasa inggeris dengan menggunakan bahasa melayu akan di tamatkan pada tahun hadapan. ini juga akan membuatkan golonganini akan kehilangan sebanyak rm 200 ke 400 sebulan ekoran langkah kerajaan menamatkan penggunaan bahasa inggeris di dalam P&P subjek ETems.Cuma guru bahasa inggeris sahaja akan di kekalkan dengan elauns kritikal bahasa inggeris.

Mulai sekarang kakitangan kerajaan di nasihatkan membawa nasi bungkus yang di masak di rumah dan juga bekalan nasi goreng ke tempat kerja kerena ianya di katakan akan menjadi kenyataan bahawa elauns ini akan di potong dan di tarik balik.


BOLEHLAH DAFTAR MENJADI AHLI UMNO KERANA HANYA AHLI UMNO SAHAJA YANG TIDAK AKAN DI POTONG ELAUNS KERANA MENYOKONG KERAJAAN. BAGI GURU-GURU YANG TERKENA TEMPIAS INI, DI HARAPKAN MENDAFTAR SEBAGAI AHLI UMNO.....KAH...KAH...KAH.........KINI BARU ANDA TAHU LANGIT TINGGI RENDAH. DULU SEMUA PEMBANGKANG BUAT TAK BETUL.AJAK TURUN PADANG PUN TAK MAHU, DENGAR CERAMAH PUN TAKUT.......................AMBIK HABUAN.....OPPPPPPSSS BAGI YANG MENYOKONG PEMBANGKANG........ANDA GOLONGAN YANG BIJAK DAN CERDIK........YANG MANDOM............BYE,BYE.......HANG TENGOK LA MUKA ANAK BINI HANG HARI-HARI.............

No comments:

Post a Comment